Calling all Dutch writers!

Ik wilde een nieuw project opzetten, maar daar heb ik jullie voor nodig! Het is heel simpel.

Als je Nederlands schrijft, weet je vast hoe moeilijk het is om nieuwe lezers te vinden en feedback te kunnen krijgen op je werk. Daarom had ik het volgende bedacht: voor alle schrijvers met minder dan 1K lezers op hun boek, kan je de tag #Onbekend1K toevoegen aan jouw boek of profiel. Zo kunnen onbekende schrijvers elkaar makkelijk vinden en elkaar helpen!

Er zijn geen eisen of kwalificaties waar je aan moet voldoen, behalve dan dat jouw boek minder dan 1K lezers moet hebben, om vooral de heel kleine schrijvers een kans te geven. Verder hoef je niets te doen en wordt er niets van je verwacht! Ik zal daarnaast een leeslijst aanmaken met alle boeken die die tag hebben om een nog grotere kans op ontdekking aan te kunnen bieden.

Ik hoop dat er enthousiasme is voor dit idee! Het is nog erg nieuw, maar als je vragen hebt, kan je die altijd stellen. Ik hoop snel veel van jullie boeken te kunnen lezen!

Ik ben na ruim 6 jaar weer begonnen met schrijven, het gaat erg langzaam maar kom wel vooruit. Ik ben erg aan het twijfelen of ik in het Engels of Nederlands zal schrijven, omdat er inderdaad weinig Nederlandse verhalen zijn… Ook zie ik mijn verhaal (1 hoofdstuk tot nu) niet eens verschijnen als ik het intyp…

Help… :slight_smile:

Ik schrijf niet in het Nederlands, dus dit heeft niet veel toepassing op mij. Ik wilde alleen zeggen dar het is misschien een idee om dit op het messageboard van @AmbassadorsNL te zetten zodat meer mensen het zien. Of een andere plek waar veel Nederlandse Wattpad gebruikers komen. :slight_smile:

Eén van de redenen waarom ik in het Engels schrijf is vanwege de grotere pool aan potentiële lezers. :wink:

Als je het nog maar net online hebt ezet, duurt het altijd even voordat het zichtbaar is met de zoekbalk, meestal een dag. Op datzelfde moment krijg je ook rankings in jouw tags.

Het is inderdaad in het Nederlands heel moeilijk om ontdekt te worden, maar ook in het Engels. Voor Engelstalige boeken zijn er daarentegen meer opties voor boekclub en awards en dergelijke, maar voor de Nederlanders wilde ik dit dus opzetten. Ik vind het namelijk heel jammer als je je gedwongen zou voelen Engels te schrijven vanwege de lezers!

Ik zal eens kijken wat ik kan doen! Dat is inderdaad wel een goede tip :slight_smile:

Ik heb namelijk tot nu toe niet zo veel Nederlanders gezien in de community. (5 als ik mezelf mee tel) :slight_smile:

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er bewust voor kies om in het engels te schrijven in plaats van het Nederlands. Dit komt vooral omdat meer mensen de taal kunnen lezen en de kans groter is dat ik er feedback op krijg (niet dat het nou zo geweldig gaat momenteel haha)

Oh, day is jammer! Ik had dat gevoel ook altijd, maar vond schrijven in het Nederlands toch altijd makkelijker en fijner.

Als je heel graag feedback wilt, kan je kijken naar critiques hier of mensen die feedback/reviews geven of je aansluiten bij een boekclub. Dat laatste werkt ook heel erg goed om iedere week nieuwe feedback te kregen en dus steeds opnieuw iets te horen te krijgen over wat je kan verbeteren.

Oh dat is een héél goed idee!

Ik schrijf liever in het Engels, want laten we eerlijk zijn, Nederlandse grammatica is gewoon klote. Er zit zo goed als geen logica in ;-;

En de Engelse grammatica is beter? :thinking:

:laughing: Rare idee!

Engelse grammatica is tien keer beter man. Dat snap ik ten minste

Precies dit! XD

Nederlandse gang woooo!!! lol ik wist eens dat er nederlandse mensen was op deze site XD

REPRESENT!!!

ik hou gwn niet van nederlands schrijven.

Ooooohhh ok wist niet dat je nl was. XD

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Ik zeg t ook niet zo vaak. Ik ben niet bepaald trots op mn land of op mn taalgebruik/kennis

lol same