Does anyone else have anxiety

I have really bad anxiety in general and I was wondering what some of you guys do to cope with your anxiety and if it plays as much into your writing as mine does

Do you also clean walls at 3am in the morning every day?

yes i do and the counters I can not sit until everything is the way i like it drives my husband crazy

2 Likes

yesss… I’m not alone

1 Like

Mine puts me in meltdown of tears…

3 Likes

I dont wake up at 3 am but I get home at like 9pm from work and then am up until like 1 am cleaning most of the time everything is clean but its like not normal I cant sit if a pillow is out of place on the couch

1 Like

me too!!! I cry all the time I am super super emotional like cries about the wrong color blue

2 Likes

I can’t cry. I don’t know why and I feel very overwhelmed.

1 Like

When I’m writing, my mind completely stops thinking and then I’m struggling to get back on track.

1 Like

like you never cry? I either cry or get very angry and start crying cuz im angry like all my emotions are about tears. I am sorry you cant cry its not for everyone. you can have some of my tears

2 Likes

I love to have them. lol. Do you struggle while writing too?

1 Like

what kind of books do you write are you like an impulse writer like me like i get an idea and thats all i can think about and then I am like oh heres a whole book

1 Like

ya I do in some ways I joined 10 years ago and stopped writing like 4 years ago and now I am writing again today i wrote for the first time in like 3 years

1 Like

I have only superficial, momentary anxiety, which I consider a normal response to life. But I used to have clinical general anxiety interlaced with panic and depression. A few things helped me overcome:
medication (temporarily), cognitive behavioral therapy (I recommend When Panic Attacks by Dr. Burns), meditation and present-moment awareness, and a personal decision to give up my unnecessary suffering by not obsessively, compulsively thinking all the time.

2 Likes

yes. I’m such an impulsive writer. It take me years to complete a book.
look at this. lol
hi

2 Likes

I have agoraphobia with PTSD and generalized anxiety seea therapist 1 time a week meditate and do so many other things but still rely on medication to function.

3 Likes

omg yep your as bad as me maybe worse with the impulse cuz i start something and have to finish it though ik not all of my books are finished idk if I can finish them cuz I was like 18 when I wrote them

2 Likes

the most difficult part

2 Likes

yessssssss i can not i have tried

I don’t do medicines and therapy. Does it really help though?

1 Like