Newbie Romance Writer Club version 5. Chatting about writing and sharing experiences.


#7387

LOL Yup. Good one.


#7388

HELLO! I’m a sucker for romance. I’m working on one right now (Teen Fiction Romance). Once I finish that up, I plan on doing two spinoffs under two different romance genres: New Adult Romance and Adult Romance.


#7389

Thanks I was curious if that would actually be humorous or not :slight_smile:


#7390

It was.


#7391

Hello :slight_smile: Nice to meet you, how are you today?


#7392

So how’s the editing going?


#7393

I perfer New Adult to anything else. I guess because I’m in that age range.


#7394

Horrible. I’m a hard-ass on myself, you see, and think everything is crap so I rewrite and rewrite until is sounds good to me. It’s makes me a very slow writer, and unable to finish a WIP.


#7395

Doing pretty good actually, working on the next chapter for my book


#7396

Yeah, I know that feeling. My Teen Fiction is a mixture of YA and NA in one. I’m making the spinoffs New Adult and Adult since the characters will be older and have matured since then.

The cover I made for it too will DEFINITELY attract people to it.


#7397

I wish I was good at making covers and banners. I bet the cover is going to be awesome.


#7398

I can kind of relate, my big problem is that I cant sense the tone of my story and whether it’s sad or not and then I start to think its crap because I experience other stories and it makes me emotional :frowning: so it’s a constant ugh feeling


#7399

Awesome, what’s your current story about?


#7400

Finding tone is tricky thing, too. I’ve problems with it also.


#7401

It is.

It. HAS. ABS.


#7402

Good Lord… DROOLS He’s delicious. Or i’m just thirsty.


#7403

My current story involves this girl named Bartleby Honeycomb, who has to enter this club called the Bad G.E.N.T.L.E.M.E.N’s Club, made up of 9 gentlemen (hence the acronym) after getting into a fight. Her goal is to help them become better people for society and stuff.

Plus, if she gets into another fight, she’s expelled from the school. I’m currently 20+ chapters into the story and have been working on it since June.


#7404

I literally just reverse image and found it and I was like, “IMMA USE IT!”.

But yeah, the NA spinoff is a sports romance, the Adult spinoff is an action romance.


#7405

Well I’m glad I’m not the only one. The worst is when someone says that the stories sad and I look at it and go really? lol


#7406

Oh that’s awesome, good work :slight_smile: